Czy warto kupić multicooker? Na co zwrócić uwagę?

Osoby, które nie przepadają za długim przebywaniem przy kuchence i wielu naczyniach bardzo często decydują się na zakup sprzętów wielofunkcyjnych, które zawierają w sobie funkcjonalność co najmniej kilku innych sprzętów.

Tym właśnie jest multicooker. To sprzęt, który obsługuje między innymi funkcję gotowania, duszenia czy też przyrządzania potraw na parze. Obsługuje on wiele programów, które można wybierać z poziomu wygodnego i łatwego w obsłudze panelu sterowania. Kilka przycisków wystarczy, by rozpocząć przyrządzanie wielu potraw. Bez konieczności wyciągania patelni, garnków, miksera i wielu innych akcesoriów. Wszystko zgodnie z konkretnym przepisem. Łatwo, szybko i przyjemnie.

Brzmi wspaniale, prawda? Taki garnek elektryczny okaże się doskonałym wyborem dla osób, które nie mają zbyt wielu czasu na gotowanie lub po prostu nie potrafią tego robić. Sprzęt zdecydowanie upraszcza cały proces, zapewnia przy tym dostęp do potraw, które w innych okolicznościach byłyby dostępne tylko w restauracji.

Jak wybrać dobry multicooker?

Skoro wiemy już, że omawiane urządzenie rzeczywiście jest warte zainteresowanie, teraz przyszła kolej na to, by zastanowić się, jak dokonać jego wyboru. Na co zwrócić uwagę i czego trzeba się wystrzegać, żeby nie popełnić błędu.

Oczywiście najważniejsze wydają się obsługiwane programy. Przed podjęciem ostatecznej decyzji dobrze jest dokładnie opisać opis sprzętu. Dzięki niemu dowiemy się, do czego tak naprawdę służy i co potrafi.

Nie należy zapominać także o konkretnych parametrach technicznych, które taką mają ogromny wpływ na to, jak urządzenie zachowuje się podczas pracy. Sprawdzić należy między innymi jego moc, pojemność dołączonych mis i pobór energii. Wiele multicookerów zapewnia dostęp do dedykowanej aplikacji mobilnej, która zawiera między innymi przepisy.

Wpływ na przydatność sprzętu mają również materiały, z których został on wykonany. Modele wysokiej jakości zazwyczaj przygotowywane są ze stali nierdzewnej, wyróżniającej się wysoką wytrzymałością mechaniczną i odpornością na wpływ czynników zewnętrznych. Takie obudowa sprawia, że szybkowar elektryczny posłuży przez bardzo długi czas.

Czy cena urządzeń wielofunkcyjnych powinna być najważniejsza? Nie, ponieważ modele najtańsze bardzo często okazują się bardzo niskiej jakości, przez co albo działają w sposób nieodpowiedni albo szybko się psują. W efekcie poczynione wcześniej oszczędności po krótkim czasie okazują się wyłącznie teoretyczne.

Dietetyczne rekomendacje w autyzmie

Na chwilę obecną nie ma jednoznacznych wytycznych żywieniowych dla osób cierpiących na autyzm. Dieta jednak pełni kluczową rolę jako element wspierający terapię. Aby w pełni zindywidualizować zalecenia żywieniowe zaleca się poszerzoną diagnostykę niedoborów żywieniowych, a także mikrobioty jelitowej (KyberKompakt Pro) oraz alergii i nadwrażliwości pokarmowych (ImuPro).  Restrykcje i eliminacje dietetyczne bez wyraźnego wskazania, potwierdzonego odpowiednimi badaniami, nie są właściwą drogą terapii i mogą prowadzić do niedoborów żywieniowych lub w dalszej konsekwencji do niedożywienia.

Dieta, autyzm

Przepisy w diecie dziecka z autyzmem mogą uwzględniać założenia diety eliminacyjnej, ale też indywidualnej diety. Dieta w autyzmie powinna składać się z produktów nieprzetworzonych i świeżych ze znanych i pewnych źródeł. Nie zaleca się aby przepisy były bardzo skomplikowane, powinny jednak być urozmaicone tak aby dieta była bardziej atrakcyjna dla dziecka. Dieta w autyzmie powinna uwzględniać zapotrzebowanie energetyczne oraz odpowiednią podaż makroskładników, składników mineralnych i witamin zależną od wieku i stanu odżywienia.

Dieta, autyzm- przepisy

Przy diecie eliminacyjnej w autyzmie najważniejsze jest jakościowe zastąpienie eliminowanych produktów z diety. W przypadku usunięcia zbóż zawierających gluten, zaleca się zastąpienie ich bezglutenowymi odpowiednikami, takimi jak: kasza gryczana, ryż, kukurydza, komosa ryżowa, amarantus, sorgo. Zboża warto łączyć z warzywami, a także źródłami białka roślinnego (np. nasiona roślin strączkowych) i zwierzęcego (np. ryby, mięso). Dieta w autyzmie niekiedy wymaga rezygnacji z produktów nabiałowych. Właściwa eliminacja nabiału polega na usunięciu z diety zarówno produktów z mleka krowiego jak i koziego oraz mleka innych zwierząt. Jest to ważny element, ponieważ reakcja organizmu na białka mleka może być jednakowa- niezależnie od źródła. Dobrymi zastępnikami produktów mlecznych są napoje roślinne i tworzone na ich bazie produkty takie jak jogurty roślinne. Ciekawostką jest, że coraz częściej można zakupić jogurty roślinne zawierające bakterie probiotyczne. Istotnym aspektem przy wyborze zamienników nabiału jest zwrócenie uwagi na ich skład na etykiecie, ponieważ nierzadko mogą zawierać dodatki do żywności nie zawsze pożądane w jadłospisie. Aby dieta w autyzmie była kompletna i pełnowartościowa wskazane jest wybieranie produktów roślinnych wzbogacanych w wapń, tak aby stały się w miarę możliwości jakościowym odpowiednikiem nabiału. Nieumiejętnie prowadzona dieta w autyzmie, w tym właśnie eliminacja może prowadzić do znacznego zubożenia diety i zwiększać ryzyko niedoborów.

Profesjonalne usługi medyczne z zakresu medycyny sportowej

Profesjonalnie działający punkt medyczny to musi być gwarancja szybko wykonanych badań i dostęp do dużej ilości specjalistów. To właśnie oferuje Centrum Medyczne Gamma. Ta profesjonalnie działająca poradnia medycyny sportowej, zapewniająca konsultacje w obszarze orzecznictwa sportowego jest ceniona przez wielu zawodowych sportowców. To tutaj można zrealizować wiele nawet najbardziej skomplikowanych badań, a jednocześnie wydawane są orzeczenia o zdolności do praktykowania konkretnej dyscypliny sportowej.

Medycyna sportowa w trudnych czasach

Dla osób korzystających z tej usługi kluczowy jest fakt, że na wizytę nie stoją w długich kolejkach. W dobie pandemii, gdy pacjenci muszą czekać na ostrym dyżurze, w tej poradni są przyjmowani od razu. Oferta to medycyna sportowa na najwyższym poziomie, bo badania są przeprowadzane przez lekarza medycyny sportowej. Na wizytę umówić się możemy online albo zostawić numer telefonu. Podczas badania przez specjalistów z CM Gamma wykonywane są pomiary antropometryczne, czyli sprawdzenie wagi oraz wzrostu pacjenta, a także badanie ortopedyczne. Dlatego na wizytę należy przejść 20 minut wcześniej. Pacjenci mają także do dyspozycji badania laboratoryjne lub obrazowe. W tym centrum medycznym wykonuje się także badania diagnostyczne i specjalistyczne niezbędne w orzecznictwie dotyczącym uczestnictwa w zawodach sportowych. Do dyspozycji klientów są również lekarze neurolodzy, jeśli chodzi o sportowców, którzy chcą uzyskać kwalifikacje umożliwiające uprawianie sportów walki.

Opublikowano w

Jesienny detoks – czy to dobry pomysł?

Jesień to doskonały czas, aby wprowadzić detoks i oczyścić nasz organizm ze wszystkiego, co już mu nie służy. Jesień to czas zwolnionego tempa i wniknięcia do wnętrza. Wiem, że część z nas uważa, że jesień to w większości tylko zimno, ciemno i pada, ale proszę – zostawmy, coś dla zimy 😉. Może kiedyś jeszcze opiszę na blogu życie zgodne z porami roku, ale teraz skupmy się na jesiennym detoksie, czy warto? Odpowiedź jest oczywista – zawsze warto!

Dlaczego jesień jest dobra na detoks?

Wszystko zależy od tego, jaki detoks sobie wybierzemy, czy sokowy, czy detoks jaglany (opisany na blogu) a może mamy ochotę przejść na post dr Dąbrowskiej (również szeroko opisywany u mnie). Jednak czego nie wybierzemy, mamy do dyspozycji pyszne warzywa i owoce, niedawno zebrane z pól. Jest to niezmiernie istotne, kiedy możemy jeść żywność w fazie jej najlepszego rozkwitu, dlatego tak ważne jest, aby korzystać z sezonowych warzyw i owoców.

Zwolnij jesienią

Życie zgodnie z porami roku wymaga od nas uważności na, to co się dzieje za oknem i tego, jak zmienia się nasze postrzeganie. Jesienią chętniej pijemy herbatę i odpoczywamy wieczorami pod kocem. Nie mamy takiej energii jak wiosną, czy latem. Nasz organizm zdecydowanie zwalnia, szukając się do zimy. Dlatego błędem jest zachowywanie się tak samo, jak latem, narzucając sobie pęd i oczekując od ciała wiecznej gotowości. Najważniejsze, aby zauważać swoje potrzeby i odpowiedzieć na nie, a jesienią zmieniają się one bardzo wyraźnie.

Oczyszczenie organizmu

Co jakiś czas powinniśmy zatroszczyć się o nasze wnętrze i pozbyć się z organizmu toksyn i wszystkich rzeczy, które już mu nie służą. Organizm jest bardzo mądry i potrafi sam to robić w swoim tempie, ale dzięki niewielkiej pomocy, możemy go w tym wesprzeć, co mocno zaprocentuje. Mój blog jest o tematyce związanej z odchudzaniem, więc pozbycie się kilku nadprogramowych kilogramów to tylko jeden z plusów jesiennego detoksu. Innym jest usunięcie toksyn, które gromadzą się w organizmie i powinny zostać usunięte.

Czego możemy się spodziewać po jesiennym detoksie?

Jest wiele pozytywnych następstw, o których już pisałam wcześniej, dodatkową jest odzyskanie witalności, większej energii, która nie jest bez znaczenia podczas jesiennych wieczorów, kiedy wcześnie robi się ciemno. Innym niezwykłym plusem detoksów jest poprawa jakości skóry, po pierwszej fazie usuwania toksyn, co dzieje się też przez skórę, uelastycznia się nasza cera i wygładza. Zmienia się także jej kolor, po prostu nabiera blasku. Utrata kilogramów również pozytywnie odbija się na naszym samopoczuciu, wzrasta nasza pewność siebie i od razu wszystko jest takiej bardziej kolorowe i świat się szerzej niż zwykle do nas uśmiecha.

Czy polecam detoks jesienią?

Prawda jest taka, że polecam detoks, kiedy tylko macie ochotę, jednak teraz jest idealny czas. Dodatkowo detoks paradoksalnie poprawia naszą odporność, co w przypadku panującej pandemii jest dodatkowym argumentem „za”. Jestem już standardowo po swoim. Stosuje go pod koniec sierpnia – na początku września, aby zadbać o siebie od wewnątrz. Osobiście wybieram post dr Dąbrowskiej, ale zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy mogą i chcą przejść na tak restrykcyjny detoks. Wybierajcie, zatem to, co jest dla Was najlepsze na ten czas!

Trzymam za wszystkie detoksy mocno kciuki!

Powodzenia,

Wasza Kasia 😉

Wakacje we wrześniu – gdzie jechać?

Chyba wszyscy już mamy dość tej kwarantanny i myślimy o wypoczynku. Urlop w wakacje? To przepiękna pogoda i niesamowita przyroda w pełnym rozkwicie, ale też mnóstwo ludzi i wysokie ceny, dlatego warto zainteresować się wrześniowym terminem – wciąż jest ładnie, ale już nie tak tłoczno i nie tak drogo. Gdzie warto pojechać o takiej porze roku i czy Wy też marzycie o ciepłym słońcu? Czytaj więcej Wakacje we wrześniu – gdzie jechać?

Opublikowano w

Jak dieta wpływa na zdrowie?

Już wiele razy pisałam artykuły na ten temat, ale cały czas pytacie, więc odniosę się do tego ponownie. To co jemy ma niebagatelny wpływ na nasze zdrowie. Nie sposób jednak ukryć, że prowadzenie odpowiednio zbilansowanej diety nie jest łatwe, zwłaszcza jeśli cierpimy na chroniczny brak czasu. Warto jednak podjąć ten wysiłek, aby móc cieszyć się pozytywnym wpływem spożywanych przez nas pokarmów na nasze zdrowie oraz wygląd zewnętrzny. Czytaj więcej Jak dieta wpływa na zdrowie?

Opublikowano w

Detoks jaglany – hit odchudzania 2020

Czujemy już powiew wiosny za oknem, czas oczyścić nasz organizm z wszystkiego, co mu nie służy. Tak, jak robimy wiosenne porządki, tak warto zatroszczyć się o nasze ciało i narządy wewnętrzne. Po detoksie dr Dąbrowskiej, który uwielbiam i praktykuje kilka razy w roku, przyszedł czas na coś nowego – detoks jaglany. Dzisiaj Wam przybliżę, o co w nim chodzi. Czytaj więcej Detoks jaglany – hit odchudzania 2020

Opublikowano w

„Dietetyk na talerzu” Agata Lewandowska, wydawnictwo RM – RECENZJA

Na moim blogu już wcześniej zamieściłam recenzję książki Agaty Lewandowskiej pt. „Hashimioto. Dieta i styl życia w chorobie”. Bardzo pozytywnie wspominam tamtą książkę, dlatego, gdy zauważyłam, że autorka napisała kolejną książkę, to od razu zabrałam się za jej czytanie! Czytaj więcej „Dietetyk na talerzu” Agata Lewandowska, wydawnictwo RM – RECENZJA

Opublikowano w