Dobra dieta, czyli jaka?

Zaczynając odchudzanie natrafiałam na liczne diety, które miały sprawić, że w ekspresowym tempie, miło i skutecznie pozbędę się zbędnych kilogramów. Diety były niskokaloryczne, eliminacyjne, nisko węglowodanowe, nisko tłuszczowe czy te, które miały być zgodne z moim trybem życia, zgodne z grupą krwi … W pewnym momencie zaczęłam zastanawiać się, czy jest możliwe odchudzanie zgodne z kolorem moich oczu, włosów czy typem cery – gdybym bardziej wgłębiła się w temat pewnie i takie bym znalazła.

Okazuje się, że dostępnych diet odchudzających jest cała masa, jak więc dobrać taką, która dla nas będzie odpowiednia, zdrowa a przede wszystkim skuteczna? Nie mamy przecież czasu na metody prób i błędów, chcemy szybko odzyskać lub uzyskać wymarzoną sylwetkę.

Jaka dieta będzie dla nas dobra? To przede wszystkim taka, która będzie skomponowana tylko dla nas, zgodnie z naszym zapotrzebowaniem, stanem zdrowia i preferencjami żywieniowymi. To dieta, którą rozpisze nam specjalista, mi taką rozpisał dietetyk w Warszawie, w jednej z poradni dietetycznych.

Pamiętajcie, że istnieje wiele zależnych, które wpływać będą na nasze zdrowe odżywianie. Tylko odpowiednio dopasowana dieta może dać nie tylko odpowiednie rezultaty, ale także sprawi, że nie ucierpi na tym nasze zdrowie i kondycja.

Kilka lat żmudnego odchudzania dało mi solidne podstawy do wysnucia pewnych wniosków. Dzisiaj jestem przekonana, że właściwa dieta będzie uwzględniać indywidualne zapotrzebowanie, na witaminy i inne wartości odżywcze i indywidualne potrzeby każdego organizmu patrząc chociażby na nasz metabolizm, typ sylwetki, tryb codziennego życia czy pracę układu pokarmowego wraz z procesami trawiennymi. Dobra dieta uwzględni nasz tryb życia z podziałem na aktywności i sen, stan naszej psychiki wraz z czynnikami stresogennymi, układ hormonalny czy preferencje dotyczące ulubionych składników żywieniowych – chodzi też o to, by dieta odchudzająca stała się przyjemnością a nie była traktowana jak kara, która zawsze będzie nas demotywować.

Pamiętajmy również, że dieta, którą chcemy stosować, by zrzucić zbędne kilogramy powinna być pozbawiona składników alergizujących i tych, które wpływają na nietolerancje pokarmowe. Prawidłowe odżywianie, które wspierać nas będzie w walce z redukcją tkanki tłuszczowej ma tez uwzględniać ewentualne choroby, z którymi się borykamy – tutaj zastosowanie będzie miała raczej dietoterapia.

A jakie Wy macie doświadczenia z dietami? Czy udało Wam się znaleźć taką, z której jesteście rzeczywiście zadowoleni? Taką, która daje pożądane rezultaty bez niekorzystnego wpływu na organizm? Jestem ciekawa wszystkich opinii.

Opublikowano w

Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.