Dobre nawyki żywieniowe

Zajmiemy się w tym artykule dobrymi nawykami żywieniowymi. Bo większość osób nawet nie ma pojęcia czym owe dobre nawyki są. Jeśli masz problemy ze swoją wagą, na pewno się do nich zaliczasz. Inaczej nie miałabyś tych problemów. Proste.

Ok, zaczynamy. Poniżej lista problemów z żywieniem, które możesz mieć:

Regularność

Większość osób je nieregularnie, o różnych godzinach, omijając posiłki, jedząc zbyt często i zbyt losowo. Twój brzuszek nie lubi tego. Brzuch woli punktualność. Musi wiedzieć, że zazwyczaj o tej i o tej godzinie dostanie smaczne jedzonko. Wtedy będzie produkował odpowiednią ilość kwasów solnych. Jak będziemy jeść zbyt nieregularnie, możemy nabawić się wrzodów.

Jedz śniadanko

Śniadanko jest najlepsze na świecie. Najważniejszy posiłek dnia i takie tam. To jest prawda. Nie zapominajcie o tym. Nie bądźcie wśród tych głupich dziewcząt, które omijają śniadanie. Brak śniadania to pierwszy krok to utycia.

Dużo posiłków

Więcej niż trzy. Trzy to za mało. Co najmniej 4 albo 5. Trzeba jeść często, aby nie katować organizmu zbyt długimi przerwami z głodem. Nie oznacza to z drugiej strony, aby ciągle podjadać. Trzeba utrzymać umiar w tym.

Nie jedz przetworzonych rzeczy

Zrobiono badania, w których wyszło, że produkty przetworzone są bezpośrednio odpowiedzialne za otyłość i wzrost zachorowań na raka. Naprawdę wyszło tak w badaniach amerykańskich naukowców. Nic innego nie udało się udowodnić, a to udało się. Także ja bym wzięła te rady do serca i jak ognia unikała wszystkiego co mocno przetworzone. Wszelkie gotowe dania i tego typu łatwe jedzenie powinno lądować w koszu.

Pij wodę

Najlepiej pić wodę, ale też nie przesadzać z tym i nie żłopać 10 litrów dziennie. Po prostu pijmy kiedy chcemy, nie zmuszajmy się. Nie nadużywajmy kolorowych napojów gazowanych. Jak już coś pijemy to wodę albo herbatę. Soki też są ok ale zawierają cukry, więc z nimi też uważajmy.

Mniej soli

Zazwyczaj przesadzamy z solą. Dlatego nie sól swoich potraw aż tak bardzo. Nie oznacza to, że musisz koniecznie usunąć ją z jadłospisu. Sól jej spoko, jest potrzebna organizmowi. Ale wszystko z umiarem. Lepiej posolić mniej niż więcej.

Nie jedz późno w nocy

Wiele dziewczyn ma z tym problem. Ja też miałam. Zajadałam się późno w nocy, bo przez cały dzień głodowałam. Zamiast tego zjedz dobrą kolację i po paru godzinach idź spać. Nie podjadaj nic o północy, bo na pewno nie odbije się to dobrze na Twoim zdrowiu.

Podsumowanie

Takie proste i banalne rady, a tak mało osób się do nich stosuje. Ty bądź inna od wszystkich i zacznij stosować je już dziś. Dzięki temu będziesz zdrowa. I chuda.

Opublikowano w

  1. Super rady! Naprawde dzieki za nie. Szukalam czegos takiego w calym internecie. I nigdzie nie moglam znalezc. A tutaj podane jak na tacy.

    Odpowiedz

  2. Świetny artykuł. Dzięki niemu zrozumiałam jakie błędy popełniam w codziennej diecie.

    Odpowiedz

  3. Obrazek doskonale wyraża temat bo wieprzowina to podstawa dobrego odżywiania każdego mężczyzny

    Odpowiedz

    1. Święte słowa jak patrzę na tą fotę to widzę soczystego drwalika prosto z Maca 😀

      Odpowiedz

  4. Mnie dobrych nawyków żywieniowych, jak jedzenie regularnie, o właściwych porach czy w jakich proporcjach, nauczyła dieta Vitalii. Opierają się na tym, co o żywieniu mówi WHO i IŻŻ, więc po skończeniu diety i przejściu fazy stabilizacji nie mam jojo 🙂

    Odpowiedz

  5. Nie raz spotkałam się z takimi radami więc są potwierdzone. Logiczną sprawą jest że przy małej liczbie posiłków organizm gromadzi więcej substancji z posiłku. Podobnie jest z jedzeniem późno, które może doprowadzić do tego że się nie wyśpimy i będziemy się budzić w nocy bo organizm będzie inaczej pracował. Choć to jest nie wykonalne dla osób, które mają nocną zmianę lub w nocy wracają do domu.

    Odpowiedz

  6. Porównywanie ludzi do prosiąt? Masakra choć przyznam że w społeczeństwie są świnie. Nie ma co mierzyć wszystkich jedną miarą.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.